zondag 7 februari 2010

DAAR BEN IK WEER...

Eindelijk, daar ben ik weer met mijn online-nieuws! Mijn vrouwtje heeft het schijnbaar wat druk met zichzelf en haar eigen roedel en daar moet ik dan weer de dupe van zijn... Niet dat wij, het hondenroedeltje, een tekort aan aandacht krijgen maar even tijd maken voor mijn eigen privé-nieuwtjes; ho, maar...
.
Bovenstaande foto is gisteren gemaakt door mijn privé-fotografe Fleur (die al net zo'n belabberde foto's maakt als mijn vrouwtje...). We waren in Eindhoven waar mijn vrouwtje me had ingeschreven in de jeugdklasse. Nou, het was niet zo'n succes... ik ben nog steeds heel erg verlegen in de ring, van de "stress" moet ik de hele tijd gapen en op dit moment ben ik nogal "overbouwd" wat dus inhoudt dat ik niet echt op m'n best loop. De keurmeester, de heer M. Vretenicic uit Montenegro was dan ook niet echt onder de indruk van me. Ik wel van hem, trouwens; wauw, wat was die man groot, ik schrok ervan toen hij zo boven me hing, op de tafel... En hij moest echt al mijn tanden zien en dat ook nog eens hééééél lang!

Vervolgens "huppelde" ik letterlijk door de ring, van de spanning wist ik niet eens meer hoe ik normaal moest lopen...

We waren met 6 teefjes in de jeugdklasse; ik werd niet geplaatst en mocht de ring verlaten met een ZG. Mijn vrouwtje vond het eigenlijk wel terecht want de anderen waren dan ook geweldig mooi.
.
.
.
De kreten op mijn keurverslag; good size, good proportions, typical body, good condition, temperament must be better, nice head, correct bite, correct neck, upperline is not correct, movement is not correct, good handling (daar was mijn vrouwtje dan wel weer blij mee ;-)), good coat.

Voorlopig was dit mijn laatste optreden op een show; mijn baasjes hebben namelijk andere plannen met me... Twee weken geleden heb ik "auditie" gedaan bij meester John voor het zweetwerk en meteen na de carnaval mag ik beginnen. Ik vind het keispannend allemaal! Milo zit al een tijdje te gniffelen omdat zij een paar jaar geleden ook les heeft gehad van meester John (KNJV B). Ze heeft me allemaal "enge" verhalen verteld en heeft me nu al gegarandeerd dat hij wel korte metten met me zal maken! Moet ik me nu toch zorgen gaan maken? Mijn vrouwtje vindt hem in ieder geval helemaal super dus het zal wel meevallen allemaal... hoop ik... Oh ja, en mijn baasje heeft op de beurs in Dortmund (Jagd und Hund) een brede leren halsband voor me gekocht en een superlange leren lijn, wat zou daar nu weer de bedoeling van zijn...?

En dan nog een laatste nieuwtje; het is bijna "Vastelaovend", oftewel carnaval, hier in Limburg. Mijn baasjes lopen ieder jaar mee in de optocht (Ohé en Laak op 13 februari en Echt op 14 februari) en ik mag dit jaar ook meelopen. Ze zijn er al weken mee bezig en mijn pakje hangt al klaar; ik zal je zeggen dat ik er nu al geen zin in heb.... Je wil echt niet weten wat ze nou weer voor me hebben verzonnen... meer nieuws zal wel volgen maar als het aan mij ligt, komen hier dus echt geen foto's van op de site!

Tot slot nog maar een laatste foto;
IK en een heel klein beetje Fleur... (midden-onder)
....................Flossie; ons eigen KAMPIOENTJE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten