zondag 29 november 2009

WINNERSHOW 2009 AMSTERDAM

Ja hoor, vanmorgen was het weer eens zover, ik werd al om 4.30 uur wakker gemaakt! Dus ik voelde de bui alweer hangen... Daar kwam ze weer aan met haar riempje en haar belachelijke trolley waar ze al haar spullen in heeft! Nee hè, niet weer! GAAAAAAP!!! Ik werd dus weer in de auto geladen en vervolgens zijn we naar Amsterdam gereden. Niet dat ik daar veel van mee heb gekregen, hoor; in de auto heb ik gewoon verder geronkt...

Mijn vrouwtje had me ingeschreven in de puppyklasse en omdat ik pas 's middags aan de beurt zou zijn, hebben we 's morgens rondgewandeld door de 2 hallen. Af en toe gingen we naar buiten omdat mijn vrouwtje dacht dat ik misschien wel moest plassen maar omdat het regende, had ik daar dus echt geen zin in; ik vind die nattigheid aan m'n pootjes zooooo vies! Dus dat buiten plassen; echt niet! (En als ik het dan echt niet meer kan ophouden, is daar nog altijd dat lekker warme, groene tapijt, daarbinnen...) En weet je wat zo leuk was, vandaag; mijn fokster Margo kwam ook naar me kijken! Wauw, dus vandaag moest ik wel extra goed m'n best doen... En we hebben ook nog heel veel tips van haar gekregen en ook nog eens goede adviezen van Evelyn, de fokster van mijn vader Darius.

Omdat mijn vrouwtje weer eens haar fototoestel was vergeten, zijn we extra blij dat Margo wel wat foto's heeft gemaakt. Niet helemaal scherp maar we doen het ermee...;-))
(Grapje Margo, hartstikke bedankt!!)

En daar gaan we dus de ring in en mijn neus MOEST gewoon weer dat tapijt op! Het eerste rondje verliep dus niet geheel vlekkeloos... Op de tafel ging het al beter, de keurmeester mocht mijn tandjes zonder problemen bekijken, hij heeft me gemakkelijk kunnen betasten en, hoewel ik het nog steeds een beetje eng vind, bleef ik netjes staan.



Mijn keurverslag van de Noorse keurmeester was in het Nederlands:

8 maanden (bijna 9 maanden), goede verhoudingen tussen hoofd + lichaam, mooi vrouwelijk hoofd. Correct gebit, mooie ogen + oren, zeer goede hals, uitmuntende hoekingen, goed ontwikkelde borst voor leeftijd. Goede spieren, veelbelovende vacht, loopt heel goed, prima temperament.

1 Veelbelovend,
Beste pup

Keurmeester: de heer Leif Ragnar Hjorth (NO)

WAUW! Geweldig, toch! En toen mocht ik ook nog eens met mijn vrouwtje in die supermooie erering lopen onder begeleiding van muziek en een mooie lichtshow! We werden dan wel niet uitgekozen maar onze dag kon niet meer stuk!!!
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten