zondag 8 november 2009

SINT HUBERTUSMIS 2009

Wat een spektakel weer, vandaag! Vanmorgen mocht ik samen met Krisje mee naar Kasteel Hillenraad in Boukoul (Swalmen). Op de cour rond het koetshuis van dit indrukwekkende kasteel vond vandaag de jaarlijkse Sint Hubertusmis plaats, georganiseerd door de KNJV Gewest Midden-Limburg. Jagers, drijvers, valkeniers en veel andere geïnteresseerden en hun gezinnen komen bij elkaar om deze sfeervolle mis samen te vieren. En, weer of geen weer; deze openluchtviering gaat altijd door. Gelukkig is het droog gebleven met zelfs een lekker herfstzonnetje!

Hier kwam ik aan bij het kasteel;
(tjonge jonge, ik dacht dat ik al "ruim" woonde...)











.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mijn "entree" op de brug over de gracht van het kasteel...
(ik voelde me al bijna een kasteelvrouwe...)

.
.
De muzikale begeleiding tijdens de mis werd verzorgd door het jachthoorncorps "Nimrod"
(plus enkele jachthonden die eveneens luidkeels "meejoelden"...)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De celebrant in de Eucharistieviering:
de zeereerwaarde heer Deken Th. Willemsen;

Dieren, zowel honden als vogels, die de jacht van dienst zijn, zijn welkom. Na de mis worden de honden gezegend en wordt er tevens gezegend Hubertusbrood aan de dieren uitgedeeld.
.
.
Hier wordt Krisje gezegend en meteen daarna was ik aan de beurt maar omdat ik zo klein ben, had mijn baasje dat niet in de gaten dus heeft hij geen foto gemaakt (grrr, heb ik weer!):


En dan krijg ik gezegend Sint Hubertusbrood;
Wat kan mij nou nog gebeuren...!
.
.
Ter afsluiting vond er een "hondenparade" plaats, gepresenteerd door jachthondenkenner de heer J. Rooyakkers. Hij gaf uitleg over alle hondenrassen die zich vervolgens mochten presenteren op het middengedeelte van de cour.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten