zondag 1 november 2009

8 MAANDEN OUD!

Time flies when you're having fun...
Joepiedepoepie, 8 maanden oud alweer!!! Uiteraard ben ik nog steeds volop aan 't puberen maar ze maken me het er hier niet echt gemakkelijker op, hoor! Ben ik net volop bezig aan m'n promotie in onze roedel, komen er in één keer 3 nieuwe bewoners bij!!! Gisteren zag ik m'n baasje al met z'n Patrol de tuin inrijden met een grote trailer er achter en daar kwam me toch een raar geluid uit... En toen werd er gezegd dat ik maar even binnen moest blijven omdat "ze" even moesten wennen.... Wat nou, "ze"??? Vanuit de keuken hoorde ik allerlei onheilspellende geluiden en het zinde me helemaal niks. Ik MOEST gewoon weten wat daar allemaal gebeurde dus toen Lisa even naar binnenkwam, greep ik m'n kans en spurtte naar buiten... AAAAARGHHH!!! Enorme "monsters" liepen daar, en dat zomaar in MIJN tuin!Vervolgens was de chaos dus compleet! Ik rende me helemaal uit de naad en iedereen probeerde me te vangen omdat ik "ze" niet onrustig mocht maken maar ik was alleen maar bezig om die gigantische runderen te verjagen! Dit was MIJN tuin en MIJN gras dus wegwezen allemaal!Helemaal volgens mijn planning wilden die "wilde beesten" er tussenuit en zoals een goed jager betaamt, ging ik er achteraan! YEEE HAAA, 't was net "The Wild West" in de tuin.... Waar ik nou ff geen rekening mee had gehouden, was dat die beesten best hard achterwaards kunnen stampen... Gelukkig zijn m'n reflexen op mijn leeftijd nog helemaal OK dus onder luid geblaf en met veel zijwaardse sprongen probeerde ik ze hun stal in te drijven...

Ik snapte er echt helemaal niks van, ik wilde toch alleen maar helpen om die monsters te verjagen..? En kijk nou, hier staan ze dan in hun stal; maar een beetje dankbaarheid, ho maar...


Blijf zitten waar je zit en verroer je niet...
(of ik kom...)







Tja, wist ik veel dat dit de nieuwe hobby van mijn baasje is... Had 'ie me wel even vantevoren kunnen zeggen... Had ik niet zoveel moeite hoeven doen om mijn territorium te verdedigen...

Dus ook hier moet ik maar weer aan wennen; het blijkt dus te gaan om het "Brandrode Rund" (google maar voor meer info) en dan niet één maar wel drie! En de kinderen hebben ze ook al namen gegeven; ze heten Madelon, Floortje en Josje. Echt belachelijk hoor, dat komt hier zomaar onaangekondigd binnen en worden vervolgens half doodgeknuffeld... Ja halloooooo!? Ik was hier toch de jongste die alle aandacht kreeg...? Ik raak er aardig gefrusteerd door; het wordt hier steeds bevolkter maar ik blijf toch de kleinste...
(heeft dit toevallig niet een officiële naam; het "Calimero-syndroom"?)














.
.
OK, eigenlijk wil ik het er verder helemaal niet meer over hebben maar omdat mijn vrouwtje de blog voor me typt, zal ik het nieuwe vee even aan jullie voorstellen (maar wel onder protest...):
.
.
Nr. 1935; dit is de "oudste", ze heet sinds gisteren "Madelon" en is geboren op 22 juli 2009:

Dan hebben we hier nr. 1940; zij heet sinds gisteren "Floortje" en is geboren op 12 september 2009:











.
.
.
En tenslotte de jongste van het trio; nr. 1941 met de naam "Josje", geboren op 20 september 2009:












.
.
.
De dames zullen voorlopig nog "op stal" blijven (en af en toe in de tuin mogen grazen) maar in het voorjaar zullen ze verhuizen naar onze grote wei, zo'n 150 meter van ons huis (ik kan niet wachten...).





.
In de tussentijd zal ik thuis maar gewoon mijn teckeltaken blijven waarnemen en doen waar ik goed in ben;
Hier waak ik!

Oh ja, nog een nieuwtje:

Gisteren was er ook nog eens een dierenfotografe bij ons om een fotoreportage te maken! Ja, ja, ik heb m'n reputatie weer dubbel en dwars waar gemaakt; met mij had ze het meeste werk! Ha, ha, als m'n vrouwtje een uurtarief met haar heeft afgesproken dan weet ik zeker dat het in de papieren gaat lopen ;-))... Ik deed gewoon wat ik het liefste doe: neus aan de grond; 100 % garantie dat daar echt geen leuke foto uitkomt! Helaas had ze me door en klikte ze zo snel met haar toestel dat ze me af en toe heeft "gesnapt" toen ik toch ff stiekum keek... Ach, het was toch wel een ervaring; ik voelde me zo'n beetje "Limburg's Next Top Model"... Omdat ik me de laatste tijd toch wel erg belangrijk voel in onze roedel dacht ik dus eerst dat ze speciaal voor mij kwam maar dat was dus niet zo... Vervolgens waren Daantje, Milo en Krisje ook aan de beurt. Ik ben toch wel benieuwd hoe de foto's zijn geworden... Aanstaande woensdag krijgt mijn vrouwtje bericht dus dan zullen er wel wat foto's op de site worden gezet (en tot die tijd moeten jullie het nog maar doen met die "wazige" foto's van mijn vrouwtje...).












.
Tot de volgende blog!

1 opmerking:

  1. Hahaha ik lag me krom! Wat een super teckel! Maareh wat zie je er al volwassen uit met je 8 maanden zeg. Saar is nu 3 maar met een uitstraling van een pup vind ik. Ik geniet volop van je verhalen en kom af en toe even lezen hier...

    Groeten,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen