donderdag 10 december 2009

MIJN EERSTE JACHTDAG!

Vandaag hebben mijn baasjes me meegenomen op jacht! Nou ja, ik mocht dan wel mee maar moest wel aangelijnd blijven omdat ik nog niet zo heel erg goed luister en er meteen tussenuit ga als ik iets "lekkers" ruik (en als ik dan terugkom dan bepaal ik zelf wel wanneer....). Krisje was er ook bij en die mocht verdorie wel los, de uitsloofster...


In het begin vond ik het helemaal niks; overal lagen plassen water en veel modder en daar ben ik wel een beetje vies van, hoor... De eerste plasjes water, daar probeerde ik nog wel omheen te lopen of over te springen maar er waren plassen bij waar ik echt doorheen moest zwemmen! (Ik wil ook wel zo'n rubberlaarzen, net als mijn baasjes...) Maar na een tijdje kon het me niets meer schelen; ik was toch al helemaal doorweekt, had de modder in mijn oren en was trouwens ook te moe om alle viezigheid te ontwijken. Maar wat heb ik een indrukken opgedaan! De schoten (ik ben in ieder geval niet schotschuw), de actie van de jachthonden, met de drijvers door de struiken lopen en al het wild dat ik heb gezien; hazen, konijnen, fazanten, duiven, eenden en zelfs reeën! Op de foto boven zie je mijn eerste "inspectie" van een eend. 's Middags mocht ik uitrusten; mijn baasjes vonden een halve dag lang genoeg voor me...







Krisje in actie
(wacht maar tot IK groot ben...)

1 opmerking:

  1. Wat stoer! Heerlijk die verhalen over jou! En wat ben je een leuke teckel!

    Groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen