zaterdag 26 september 2009

1 VIELVERSPRECHEND!

Ha, ha, 't is Duits en betekent: 1e Veelbelovend!
(und das bin ich, selbstverständlich....;-))

Poeh hé, het leven van een puppy is niet gemakkelijk... Vanmorgen maakte mijn vrouwtje me al om 6.30 uur wakker, gAAAAAp.... Om 7.30 uur werden we namelijk al opgehaald door Mandy met Nala (de Fila Brasileiro) en Aniek (m'n Bordeaux dog vriendinnetje). Krisje mocht vandaag niet mee; ze heeft morgen haar laatste KNJV-proef in Sevenum en mocht vandaag uitrusten, de geluksvogel...

Aan de bepakking van mijn vrouwtje zag ik al gauw wat de bedoeling was, vandaag. Nee, hè, toch niet weer dat gedoe dat ik mooi moet staan, mooi moet lopen, op die enge tafel moet staan en mijn tanden moet laten zien??? Bij het Mecc in Maastricht aangkomen, bleek al gauw dat dit inderdaad de bedoeling was. Er waren nog zo'n 20 andere teckels voor mij aan de beurt dus ik had gelukkig tijd genoeg om plannen te bedenken om de boel zo goed mogelijk te saboteren...

Mijn vrouwtje is wel 5 keer met me naar de honden-uitlaatplaats gegaan en ik deed natuurlijk niks (alleen heel veel snuffelen). En toen was het zover, ik moest "acte de presence" geven in ring 16, bij de puppy-klasse. Die zachte, knalgroene vloer vond ik helemaal niks en ik besloot dus dat ik toch maar niet de ring in wilde. Mijn vrouwtje moest me echt naar binnen trekken en toen ik eenmaal in de ring liep, MOEST ik gewoon mijn neus aan de grond houden.... Als die sufferd nou gewoon mijn riempje hoog in mijn nek had vastgemaakt en mijn koppie omhoog had gehouden, had ik misschien nog wel mooi en gewillig gelopen maar ja, ze gaf me een kans en die heb ik met 4 poten aangenomen... En toen heb ik haar gestraft voor het vroege wakker maken van vanmorgen; halverwege de ring ben ik gaan zitten en heb ik dat nieuwe, hoogpolige, gifgroene ring-tapijt helemaal ondergeplast! Mijn excuus; ik ben nog maar een puppy en kon het echt niet meer ophouden... Mijn vrouwtje was "not amused" en dat is nog maar zwak uitgedrukt... Tja, had ze me maar niet zo vroeg wakker moeten maken! Op de tafel wilde de keurmeester mijn tanden zien. OK, dan; ik laat m'n tanden zien OF ik ga mooi staan; maar niet allebei! Dus hij mocht mijn tandjes zien en daarna had ik het weer helemaal gehad...
.












.
.
.
.
.
.
Toen we klaar waren, dacht mijn vrouwtje echt dat we het helemaal hadden verbruid, onze 1e echte show... (en ik ook trouwens maar dat was ook mijn opzet...).
En wat gebeurde er toen? De keurmeester kwam naar ons toe en zei dat ik een heel mooi teefje was! En ik kreeg ook nog eens de kwalificatie: 1e Veelbelovend!
.
En dit is mijn keurverslag:
.
Elegante Hündin, saufarben mit hervorragender Behaarung und sehr schönen Kopf mit guten Bart. Vorhand in Ordnung, gute Rückenlinie. Hinterhand bei gutes Winkelung, schön recht ruhig in der Beweging.
.
1 Vielversprechend
.
Keurmeester: de heer W. Walter
.
Als beloning heb ik een mega-grote Dino-bone gekregen. Dat bot is bijna net zo groot als ikzelf en zoooooo lekker! En we hebben een deal gesloten, we gaan volgende week supergoed ons best doen bij de ringtraining en als ik het goed doe, krijg ik weer zo'n gigantisch bot! Dus daar ga ik dan maar voor!
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten